Generalforsamling d. 6. April 2017 | Kerteminde Radikale Venstre

Generalforsamling d. 6. April 2017

Torsdag den 6. april afholdt De radikale generalforsamling i den gamle byrådssal i Kerteminde.
Der var stor opbakning til det radikale byrådsmedlem, Sanne Stemann Knudsen, og formanden Ulrik Wehner sagde blandt andet i sin formandsberetning.

- Den helt store sejr kom i form af, at rådhusbyggeriet er fejet af bordet. Succes har mange fædre, mens nederlag er forældreløs. Der er derfor mange der gerne vil tage æren for, at beslutningen om rådhusbyggeriet er udsat.
Sanne Stemann Knudsen nævnte i sit oplæg en anden sejr.

- Vi har bevaret vores skoler i kommunen. Det holdt hårdt, men det lykkedes. Det er vigtigt at vi også fremover kæmper for en decentral struktur og for at bevare de gode skoler og daginstitutioner vi har. Det er den eneste rigtige vej at gå, hvis vi vil bevare liv i hele kommunen og tiltrække nye bosættere.

Formanden kunne glæde sig over en øget interesse for partiet og for den radikale politik.

- Vi har fået en del nye medlemmer på det sidste, og vi oplevede, at der nærmest var kamp om pladserne i bestyrelsen.

Bestyrelsen fik følgende 4 nye medlemmer: Emil Dyred, Henrik Mohr, Simon Ettrup Hansen og Peter Knudsen. Formanden vil snarest indkalde den nye bestyrelse til et konstituerende møde.